top of page

HAPPY FOODS Group

Offentlig·111 medlemmer

Hur man gör sitt hem mer energieffektivt under kalla vintrar

Jag funderar verkligen på hur man kan hålla huset varmt utan att elräkningen skjuter i höjden. Vi flyttade nyligen till ett äldre hus här i Malmö och värmesystemet känns inte alls effektivt. I veckan märkte jag att vissa rum alltid är kallare än andra, trots att termostaterna är på samma nivå. Jag tänker att kanske en uppgradering av systemet eller någon typ av modern lösning skulle göra stor skillnad, men vet inte riktigt var jag ska börja eller vilka alternativ som är bäst för vårt hus. Någon som har erfarenhet av detta och kan dela tips?

12 visninger
Grace Miller
Grace Miller
Dec 16, 2025

Det låter verkligen som en klassisk situation med gamla hus, jag hade liknande problem innan jag uppgraderade till en ny värmelösning. Ett tips kan vara att kolla på olika alternativ för att förbättra värmesystemet. Själv märkte jag stor skillnad när jag installerade en Värmepump i Malmö med garanti, det hjälpte både med jämn värme och lägre kostnader över tid. Det finns även flera tips online om hur man optimerar uppvärmningen och isoleringen hemma, vilket gjorde det hela ännu mer effektivt. Att kombinera rätt pump med små förbättringar i huset kan verkligen göra vintern mycket behagligare.

bottom of page