top of page

HAPPY FOODS Group

Offentlig·172 medlemmer

Utmaningar med att hitta rätt avgassystem till klassiska USA-bilar

Hej gänget! Jag sitter och letar efter ett nytt komplett avgassystem till min gamla Chevrolet Impala från slutet av 60-talet via Hansen Racing. När man kikar in under kategorierna för reservdelar till USA-bilar och specifikt avgassystem, slås man av hur mycket det finns att välja på – från originalmonterade system till grövre sportversioner. Men jag funderar på om det är värt att satsa på ett rostfritt system direkt, eller om det enklare aluminiumbelagda alternativet räcker om bilen mest står i varmgarage på vintern? Vad har ni för erfarenheter av passformen på piratdelar till äldre amerikanare? 

5 visninger
Maruvs Maruvs
Maruvs Maruvs
for 23 timer siden

Jag skulle nog välja rostfritt om budgeten tillåter, även om bilen står i varmgarage under vintern. Det blir en dyrare investering direkt, men ett bra rostfritt system kan hålla väldigt länge och minska behovet av framtida byten. Aluminiumbelagda delar kan absolut räcka om bilen körs sparsamt och förvaras torrt, särskilt om originalutseendet är viktigt. När det gäller piratdelar till äldre amerikanare tycker jag att passformen är det stora frågetecknet, eftersom små skillnader kan göra monteringen onödigt krånglig. Jag hade därför jämfört mått och monteringspunkter noggrant innan beställning. hansenracing.no verkar vara ett bra ställe att börja jämföra alternativen.

bottom of page